Càritas - UdL copia

La UdL s’adhereix a la campanya ‘Dona’ns l’@’ amb la instal·lació del contenidor mòbil a l’Edifici Emblemàtic

La Universitat de Lleida s’ha adherit aquest dilluns a la campanya “Dóna’ns l’@” amb la instal·lació d’un contenidor mòbil per a la recollida de roba. Concretament, aquest contenidor estarà ubicat a l’Edifici Emblemàtic (Centre de Cultures) del Campus de Cappont de la UdL, on hi romandrà fins al dia 26 per a tots aquells que vulguin fer les seves aportacions.

A l’acte protocol·lari celebrat aquest dilluns, la UdL ha estat representant per Francesc Giné, director de l’Escola Politècnica Superior de la UdL, mentre que Càritas hi ha assistit Josep Anton de la Fuente, secretari general de Càritas Lleida.

Sota el lema ‘La teva roba dóna per molt’, “Dóna’ns l’@” és una campanya dissenyada i posada en marxa per la delegació a Lleida de Càritas Diocesana, que duu a terme la seva Fundació Jaume Rubió i Rubió mitjançant Troballes Empresa Inserció.

La recollida de roba és una acció habitual dins l’activitat de Càritas a través dels contenidors de ‘Roba Amiga’ i també a la seva mateixa seu i en botigues. No obstant això, amb aquesta nova campanya s’ha volgut donar un pas endavant amb el repte de recollir més roba i de conscienciar els lleidatans de la importància d’aquest gest senzill, solidari, sostenible i que genera llocs de treball.

Així, dins aquesta línia de treball, s’ha creat un contenidor itinerant que durant tot l’any visitarà les seus de diferents centres comercials, entitats, clubs esportius i associacions, entre d’altres institucions que es vulguin adherir al projecte solidari.

Cal recordar, a més, que també es disposa de contenidors fixes que seguiran actius. Actualment, es disposa de 205 contenidors de recollida a la província de Lleida (1.400 a tot Catalunya) i es treballa en 90 municipis lleidatans (300 en tot el Principat).

D’altra banda, també s’ha reforçat el projecte de recollida personalitzada a casa, facilitant així la donació de roba, ja que aquesta acció a domicili es farà a demanda i en el dia i hora que diguin totes aquelles persones interessades. El servei és gratuït i es podrà tramitar via telefònica (900 102 042) o mitjançant el correu electrònic (donanslaroba@troballes.org).

Totes aquestes accions de la campanya, les notícies, i les entitats que col·laboraran en ella disposen del seu espai en el lloc web creat http://www.fundaciojaumerubioirubio.cat/donanslaroba/.