Foto Ekke

L’Ekke acull durant dos setmanes el contenidor mòbil de la campanya ‘Dona’ns l’@’

La campanya “Dóna’ns l’@” ha arribat aquesta setmana a les instal·lacions de l’Ekke, on hi romandrà fins la setmana vinent en una iniciativa solidària que recorre diferents entitats i clubs de la per tal que tots aquells que ho desitgin puguin fer les seves aportacions.

En el cas de l’Ekke, es recolliran tan peces de roba com joguines que els usuaris de les instal·lacions d’aquest gimnàs vulguin donar. A l’acte de presentació del contenidor hi van ser presents Pep Castarlenas, director d’Ekke, i Josep Fernández, gerent de Troballes Lleida.

Sota el lema ‘La teva roba dóna per molt’, “Dóna’ns l’@” és una campanya dissenyada i posada en marxa per la delegació a Lleida de Càritas Diocesana, que duu a terme la seva Fundació Jaume Rubió i Rubió mitjançant Troballes Empresa Inserció.

La recollida de roba és una acció habitual dins l’activitat de Càritas a través dels contenidors de ‘Roba Amiga’ i també a la seva mateixa seu i en botigues. No obstant això, amb aquesta nova campanya s’ha volgut donar un pas endavant amb el repte de recollir més roba i de conscienciar els lleidatans de la importància d’aquest gest senzill, solidari, sostenible i que genera llocs de treball.

Així, dins aquesta línia de treball, s’ha creat un contenidor itinerant que durant tot l’any visitarà les seus de diferents centres comercials, entitats, clubs esportius i associacions, entre d’altres institucions que es vulguin adherir al projecte solidari.

Cal recordar, a més, que també es disposa de contenidors fixes que seguiran actius. Actualment, es disposa de 205 contenidors de recollida a la província de Lleida (1.400 a tot Catalunya) i es treballa en 90 municipis lleidatans (300 en tot el Principat).

D’altra banda, també s’ha reforçat el projecte de recollida personalitzada a casa, facilitant així la donació de roba, ja que aquesta acció a domicili es farà a demanda i en el dia i hora que diguin totes aquelles persones interessades. El servei és gratuït i es podrà tramitar via telefònica (900 102 042) o mitjançant el correu electrònic (donanslaroba@troballes.org).

Totes aquestes accions de la campanya, les notícies, i les entitats que col·laboraran en ella disposen del seu espai en el lloc web creat http://www.fundaciojaumerubioirubio.cat/donanslaroba/.