Yearly Archive 29 novembre 2019

Troballes participa en una taula rodona

El passat dia 28 de novembre 2019, Troballes va participar en l’acció que va organitzar Ponent Coopera en Mollerussa amb el títol “El Teu Consum com a Eina de Transformació Social”.

Vam tenir una xerrada a càrrec de Ponent Coopera sobre el consum responsable i després una taula rodona de tres experiències de les terres de Ponent, on van exposar el perquè hem de consumir responsablement.

Els tres projectes que es va exposar van ser: Troballes E.I., un altre Acudam i finalment l’Olivera Cooperativa. Les tres experiències van estar d’acord que avui en dia el consum és una eina de transformació social, ja que quant comprem estem elegint i ajudem a una manera de fer, per tant, si elegim productes que estan produïts respectant les legislacions vigents, que es respecti a les persones i el medi ambient, estem ajudant al fet que canvia el sistema d’intercanvis de béns i serveis.

Avancem en el curs manteniments d’edificis.

El curs de manteniment d’edificis que porta a terme la Fundació Jaume Rubió i Rubió en les instal·lacions de Troballes E.I., es troba en plena marxa.
Els alumnes el dia 8 de novembre 2019 han tingut una sessió de formació transversal en la qual han pogut treballar la competència laboral de treball en equip.
No solament han d’aprendre els nostres participants les habilitats concretes de la formació de manteniments d’edificis, sinó que han de tenir una formació més global i que puguin adquirir competències bàsiques per la relació i la calidesa humana.
Aquest curs es porta a terme conjuntament la Fundació Jaume Rubió i Rubió i l’empresa Optima Serveis, és un curs que comporta diferents habilitats laborals com la feina de paleta, electricitat, pintura, fontaneria, per la realització de tasques de manteniments d’edificis.

El proyecto de reciclaje de ropa de Cáritas ” Moda Re-” recogerá este año 40.000 tones de ropa en España.

Moda Re-, la iniciativa liderada por Cáritas de reciclaje de ropa de segunda mano, recogerá este año 40.000 toneladas de ropa. Así lo anunció Ruben Requena, coordinador del proyecto, en la ponencia que impartió en el salón Municipàlia celebrado en Lleida esta semana. Ante responsables municipales de varios ayuntamientos explicó las características del proyecto.
Ruben Requena aseguró que actualmente cuentan con 4.500 contenedores y dan trabajo a 750 personas en todo el Estado. El 60% de la ropa que se recoge se reutiliza en las tiendas, el 35% se recicla haciendo hilo para confeccionar nuevas piezas y el 5% se va a valorización energética (combustión para producir energía).

Ruben Requena aseguró que una de las apuestas de futuro del proyecto es aumentar la ropa que se recicla. “Estamos trabajando con grandes marcas de ropa para que utilicen el hilo que producimos a partir de la ropa reciclada para confeccionar nuevas piezas”, explicó.
Por su parte, Albert Alberic, responsable del proyecto en Cataluña, indicó que “nuestra principal motivación es la reinserción laboral y la dignificación de la entrega de ropa a personas necesitadas”.

Alberic destacó que Càritas tiene 90 tiendas de ropa en todo el Estado “pero queremos crear lugares de trabajo en todas las fases del proceso”. En la actualidad, Cáritas tiene tres plantas de tratamiento de la ropa que recoge. Una de ellas, en Sant Esteve Sesrovires, da lugar a cien  personas.

Alberic destacó que “la influencia del fast-fashion hace que se produzca más ropa pero de peor calidad”. Y esta línea explicó que “la ropa que se recoge en el contenedor representa el 10% del textil que se desecha”. Es decir, que el 90% de la ropa que se tira acaba en el vertedero.
El ponente anunció que la reforma de la normativa europea de reciclaje de residuos podría hacer que los municipios tengan la obligación de reciclar también el textil en los años próximos.

Para acabar, Ruben Requena, se mostró optimista de cara al futuro, puesto que “las nuevas generaciones, muy concienciadas por el cambio climático, consumirán más ropa de segunda mano”.

Participació de Troballes E.I. SLU en Municipalia

Troballes participa en Municipalia a través del projecte Moda Re- de Càritas Espanyola, el pròxim dia 23 d’octubre hi haurà una taula tècnica que ens parlarà de “Economia Circular en la Recollida i Reciclatge tèxtil”.

Vine i participa.